Why we use Lua Binding to C++
C++ 프로그램을 다시 빌드하지 않고도 Lua 스크립트만 수정함으로써 프로그램 수행 흐름을 바꿀 수 있기 때문이다.
Develop Environment Settings
VC++ Project Directory Setting
- Include Directories: "C:\Program Files (x86)\Lua\5.1\include;" 추가
- Library Directories: "C:\Program Files (x86)\Lua\5.1\lib;" 추가
Code Snippet
#include <stdio.h> extern "C" { #include <lua.h> #include <lualib.h> #include <lauxlib.h> } void main() { lua_State *L = luaL_newstate(); luaL_openlibs(L); if (luaL_dofile(L, "sample.lua")) { printf("%s\n", lua_tostring(L, -1)); lua_pop(L, 1); } lua_close(L); }
Video Tutorials
How to embed Lua in your application (Using the Lua C API)
C++과 Lua script연동
(관련 내용은 43 page 부터 시작됨)
References
- http://gamedevgeek.com/tutorials/calling-lua-functions/
- http://gamedevgeek.com/tutorials/calling-c-functions-from-lua/